3 Temmuz 2015 Cuma

SARIYER'İN BOĞAZ MANZARALI KÖYLERİ 1 (RUMELİ KAVAĞI)

İstanbul'un en güzel ilçelerinden olan Sarıyer'in boğazın eşsiz manzarası sahip olan 3 köyünü havalar ısınmadan gezelim dedik. Sarıyer merkeze girdikten sonra hemen sağ tarafa dönerek Rumeli Kavağı tabelasını takip ediyoruz. 200 metre sonra daha önce tadını denediğimiz ve herkes tarafından bilinen Sarıyer Börekçisi'nde kahvaltımızı yapıyoruz. Börekçinin hemen yanında bulunan caminin tam karşı köşesinde bulunan fırından Selanik Gevreklerimizi yanımıza almayı ihmal etmiyoruz. Yolumuza devam ederken öncelikle boğazın dört bekçisinden biri olduğuna inanılan ve evlenmek isteyen genç kızların ziyaret ettiği Telli Baba türbesine uğruyoruz. Türbenin devamında boğaza kuş bakışı olarak çok güzel konumda bulunan çeşitli kafe ve restoranlar yer almakta. Açık büfe kahvaltı imkanı da sunulan bu yerler özellikle balık yemekleri üzerine yoğunlaşmışlar.

Rumeli Kavağı'na gelmeniz ile birlikte hemen arabanızın önüne balık lokantalarının müşteri arayan çığırtkanları çıkıyor. Burası tam anlamı ile bir balıkçı köyü. Aynı zamanda İstanbul'un midye çıkartılan en önemli merkezi konumunda yer alıyormuş. İki adet tarihi çınar ağacının etrafında bol miktarda balık restoranı yer almakta. Daha önceleri balıkçılık ile geçinen köy artık turizm ve konaklama ile geçimini sürdürmeye başlamış. Yazın sıcak günlerinde etrafında bulunan 4 adet plaj (Altınkum, Elmaskum, Aile ve Askeri) günübirlik denize girenler tarafından doluyormuş. Bu bilgilerin hepsini sahilde oturan yaşlı bir amca ile sohbet ederek ulaştım. Rumeli Kavağından devam ederek ikinci köyümüz olan Garipçe'ye ulaşıyoruz.