30 Mart 2013 Cumartesi

MELEN İÇME SUYU PROJESİ

   Melen içme suyu projesi İstanbul'un içme suyu ihtiyacını karşılamak üzere Düzce il sınırları içerisinde yer alan Melen çayından yaklaşık 185 km'lik bir isale hattı imalatını kapsamaktadır. Proje aynı zamanda baraj, isale hattı, pompa istasyonu, arıtma tesisi, regülatör, yol ve tünel gibi bir çok mühendislik yapısından oluşmaktadır.

Melen İçme Suyu Projesi Boy Kesit Örneği

   İstanbul'un 2040 yılına kadar olan içme suyu ihtiyacını karşılamak için hayata geçirilen projede 2540 mm çaplı çelik borular döşenmiştir.  Proje kapsamında birisi 2,5 metre çapında diğer ikiside 3 metre çapında üç adet çelik boru ve servis yolundan oluşan platformdan oluşmaktadır. Platform genişliği şev payları hariç net 38,50 metre olarak projelendirilmiştir.


Melen İçme Suyu Projesi Platform Kesiti

Projenin müşavirlik ve kontrollük işlerini üç tanesi İngiliz toplam sekiz adet firmanın oluşturduğu Melen Ortak Girişim Grubu (Melen OGG) üstlenmiştir. Bu firmalar:

  • Nippon Koei Co. Ltd.
  • Sir Alexander Gibb Ltd.
  • Mott Mac Donald Ltd.
  • Setan Mühendislik Ltd.Şti.
  • Su-Yapı Mühendislik ve Müşavirlik A.Ş.
  • Temelsu Mühendislik Hizmetleri A.Ş.
  • Dapta Proje Taahüt Ltd.Şti.
  • Sial Müşavirlik Ltd.Şti.

    Melen İçme Suyu Projesi toplam 11 adet iş paketinden oluşmaktadır. Bunların 7 tanesi inşaat, 3 tanesi çelik boru imalatı ve 1 taneside enerji temini paketidir.

1. İş Paketi :

Proje Adı   : Melen Reülatörü,Melen ve Cumhuriyet Pompaj Sistemleri
İçeriği         : Regülatör- Pompa-Terfi Hattı-Terfi Deposu
Müteahhidi : Yüksel İnş.A.Ş.+Hitachi Ltd.Ortak Girişim Grubu
Kapasitesi  : Reg.116m kapaksız-26 000 m3depo -1,7m3/s 2100 kW /Ünite

2. İş Paketi :

Proje Adı   : Melen Terfi Deposu – Kıncıllı Sırtı Arası İsale Hattı
İçeriği         : İsale Hattı Kazısı  -Boru Döşenmesi
Müteahhidi : Alsim Alarko San.Tic.ve A.Ş.+JSC Rosneftegazs. Grb.
Kapasitesi  : 69 284 m ,2540 mm çaplı borular için 69 284 m isale hattı

3. İş Paketi :

Proje Adı   : Kıncıllı Sırtı ile Cumhuriyet Arıtma Tesisi Arası Boru Hattı
İçeriği         : İsale Hattı Kazısı  -Boru Döşenmesi
Müteahhidi : ACK-Güriş Ortak Girişim Grubu (Alke – Ataç Müşterek Teşebbüs Ortaklığı)
                   (İMA Mühendislik İnşaat ve Ticaret Ltd.Şti)
Kapasitesi  : 69 085 m 2540 mm çaplı borular için 69 085 m isale hattı



4. İş Paketi :

Proje Adı   : Yeşilvadi Geçişi
İçeriği         : 5416 m kondüvi-(Şile-Y.Vadi-Y.vadi-Ömer.-YeşV.-Ham.Tün).
Müteahhidi : Palet İnş. Ve Tic. AŞ - Yertaş İnş. Tur ve Mad. Tic.Ltd.Şti
Kapasitesi  : Tünel -Kondüvi

5. İş Paketi :

Proje Adı   : Cumhuriyet İçmesuyu Arıtma Tesisi
İçeriği         : İçmesuyu Arıtma Tesisi İnşaası
Müteahhidi : Limak A.Ş.- Emit SpA-OTV SA -Marubeni  Co Firma Grb.
Kapasitesi  : Tünel -Kondüvi


6. İş Paketi :

Proje Adı   : Cum. Terfi Tankı -Osmankuyu -Kağıthane Arası Boru Hattı
İçeriği         : 12 170 m isale hattı + 4 887 m kondüvi + Tünel İnş.
Müteahhidi : Alke-Ataç Müş .Teşebbüs Ort. + (Erciyas Boru)
Kapasitesi  : Æ 2500 ve  Æ 4000 mm boru  12 170 m + 4 887 m tünel

7. İş Paketi :

Proje Adı   : Boğaziçi Tüneli İnşaatı
İçeriği         : Tünel İnşaatı
Müteahhidi : OJSC Mosmetrostroy – Alke – STFA JV

8. İş Paketi :

Proje Adı   : 1.Parti Çelik Boru ve Özel Parça Temini
İçeriği         : Çelik Boru ve Özel Parça İmalatı
Müteahhidi : Noksel Çelik Boru San.A.Ş.

9. İş Paketi :

Proje Adı   : 2.Parti Çelik Boru ve Özel Parça Temini
İçeriği         : Çelik Boru ve Özel Parça İmalatı
Müteahhidi : Ümran Çelik Boru San.A.Ş.


10. İş Paketi :
Proje Adı   : 3.Parti Çelik Boru ve Özel Parça Temini
İçeriği         : Çelik Boru ve Özel Parça İmalatı
Müteahhidi : Erciyas Çelik Boru San.A.Ş.

11. İş Paketi :
Proje Adı   : Enerji Temin Sistemi
İçeriği         : 12,9km havai ve 4,1km yeraltı 17km 154 kV +Trafo İnş.
Müteahhidi : Mapa İnşaat ve Ticaret A.Ş. ile AREVA Energietechnik GmbH Ortak Girişimi.


   Melen Projesi haritacılık hazırlık kapsamında güzergah boyunca yaklaşık olarak 350 adet nirengi noktalı ve 190 noktalı nivelman ağı oluşturulmuştur.1997 yılında oluşturulan sistem 1999 yılındaki marmara depremleri sonrası 2000 yılında tekrar gidiş dönüş nivelman yapılarak düzeltme yapılmıştır.