İstanbul'da Hacıosman, Maslak, Levent, Mecidiyeköy üzerinden Taksim'e ulaşan metronun devamı olarak Taksim-Yenikapı Hattının inşaatına 22 Ekim 1998 yılında başlanmıştır. Toplam hat uzunluğu 5,2 km olup üzerinde sırasıyla Şişhane, Unkapanı, Şehzadebaşı ve Yenikapı istasyonlarından oluşacaktır.
Taksim-Yenikapı metro güzergahının kazı ve inşaat işlerinin ihalesini Yüksel İnşaat A.Ş.- Güriş İnşaat ve Müşavirlik A.Ş.- Reha İnşaat ve Taahüt A.Ş.-Başyazıcıoğlu İnşaat ortak girişim grubu kazanmıştır. Hattın birinci aşaması olan Taksim-Şişhane arası metro inşaatı 30 Ocak 2009 yılında tamalanarak hizmete açılmıştır.
Diğer bölgelerde kazı ve inşaat çalışmaları tarihi eser çalışmaları yüzünden uzun süredir bitirilememiştir. Şu an itibari ile tüm tüneller kazılmış olup Yenikapı istasyon girişindeki 71 metrelik aç-kapa yapılacak kısım ve istasyonlar kalmıştır.
Taksim-Yenikapı arası metro inşaatının elektromekanik tesisler imalat, montaj ve ince inşaat işleri ile işletmeye alma ihalesini ise 31 Temmuz 2001 yılında Hyundai Rotem-Alarko-Hyundai Konsorsiyumu kazanmıştır. Bu ihaleninde sadece Taksim-Şişhane arası hayata geçirilebilmiştir.
Bu 5200 metrelik metro inşaatının bir diğer önemli kısmı ise Haliç üzerindeki köprü geçişidir. Bu köprünün ihaleside 6 Ekim 2008 tarihinde yapılmış ve ihaleyi Astaldi.S.P.A-Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş İş Ortaklığı kazanmıştır.
Haliç geçiş köprüsü 936 metre uzunluğunda (deniz üzeri 460 metre) Azapkapı Viyadüğü + Çelik Köprü + Mobil (Açılır-Kapanır) Köprü + Unkapanı Viyadüğünden oluşmaktadır.
Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün her bir ayağının altında bir kazık grubu olmak üzere bu gruplarda Unkapanı’ndan Beyoğlu’na doğru sırasıyla 5-5-9-9-4 gruplar halinde 32 taşıyıcı kazık yer almaktadır.
1998 yılında başlanılan ve İstanbul'un Avrupa yakasının trafiğini azaltarak Yenikapı'dan deniz yolları ve Marmaray'a bağlanması düşünülen proje aradan geçen 15 yıla rağmen arkeolojik kazılar ve sit alanları sebebi ile halen tamamlanamamıştır.